Tuesday, December 1, 2009

KAYUHAN ULU PAIP-FELDA GUNUNG BONGSU

Terlebih dahulu aku nak minta maaf kepada kawan-kawan kerana lambat update post ini, ada sedikit masalah yang dihadapi oleh aku iaitu yang pertama adalah masalah internet akses aku yang problem, aku dah tak boleh melayari internet sejak bulan October lagi disebabkan Winet problem-sekarang ni aku dah tukar ke Streamyx harap2 tu ok ler sampai bila2.Yang kedua aku sendiri sibuk kebelakangan ini, kalau hari cuti pun kena pi kerja untuk ganti kawan2 yang ada macam2 masalah.Ok kita lupakan tentang masalah2 aku dan aku nak cerita serba sedikit mengenai aktiviti kayuhan yang kami buat pada 21-Nov -2009 yang lepas.
Mula-mula sekali yang mencadangkan untuk buat acara kayuhan hari ini datangya dari Suhaimi Kona, sebab dah gian nak kayuh basikal bertuah beliau.Cadanganya pada asalnya adalah trek ulu paip-gunung bongsu-sungai tengas-sungai ular dan trek Kulim Jamboree.Memandangkan cuaca yang tidak berapa mengizinkan dan para peserta mempunyai lain2 hal pada waktu tengah harinya maka kayuhan dipendekkan kepada ulu paip-pahau dan selebihnya 5 peserta lagi meneruskan hingga ke Felda Gunung Bongsu.
Para peserta kayuhan hari ini dalah Bro Brahim,Romdzi,Abang Kamil Misai,Jan Kontena,Nazir,Mie Tengas@Mie Kona,Mat Zeli,Jat Pomen dan Adik Hakimi(anak abang Kamil)-9 peserta dari Gerek Bukit,Saudara Mokhtar -wakil KHT dan juga Cha'on@Shahrul Azni -wakil Gerek Kulim.Jadi semua peserta adalah seramai 11 pengayuh tegar.Apa2 pun aku nak ucapkan tahniah kepada abang Kamil kerana telah melatih anak beliau iaitu Adik Hakimi dgn baik sekali utk menjadi pelapis bagi Gerek Bukit pada masa hadapan.
Macam biasa juga acara kayuhan kami dimulakan di restoran Desa Kob milik Bro Brahim.Yang selebihnya korang saksikanlah sendiri gambar2 yang disertakan.

Zack Gerek Bukit bersama pelapis cilik Adik Hakimi
(Zack tidak dapat turut serta kerana terpaksa menebar roti Canai)
Gaya seorang MTBikers masa hadapan.

Suhaimi Kona dan Nazir
Jan Kontena dan Abang Kamil
Jat Pomen
Saudara Mokhtar KHT
Alamak !!! Jat tersilap naik basikal daaa...
Bukit pertama dah ada acara tolak menolak Abang kamil,Nazir,Mokhtar dan Adik Hakimi
Mokhtar memberi kata2 peransang kepada adik Hakimi.
Persaingan di antara Mie Kona dan Nazir utk sampai di puncak.
Abang Brahim dengan kayuhan bersahajanya.
Nazir
Suhaimi Kona
Abang Kamil sedang memberi tunjuk ajar kpd Adik Hakimi

Mokhtar masih boleh tersenyum waktu mendaki.
Bro Brahim,Mat Zeli dan Jat Pomen.
Bro Brahim dan Mat Zeli
Cha'on wakil Gerek Kulim.
Nazir dengan aksinya
Jat menunjukkan skil mendakinya
Adik Hakimi menunggu ayahnya.


Bergambar bersama-sama di puncak bukit .
Lagi posing berkumpulan
Dari sudut berlainan
bergaya sakan depa ni depan kamera gambar aku jg yg x ada,
Mie Kona dgn basikal bertuahnya.
Aksi aku bersama adik Hakimi
Lagi Mie Kona berposing

S-Ridzr beraksi menahan nafas.


Gambar2 yang kat bawah nie pula adalah hasil dari Kamera milik Mie Kona@ Mie Tengas.


Suasana waktu pagi di kedai milik abang Brahim.

Basikal Kona hasil cabutan bertuah BM MTB Carnival.













Macam kenai bro yang bejersi Kulim Jamboree ni
Romdzi Gerek Bukit the bloggers hehehe.....
Jat a.ka Pomen

Bro Brahim
Jan Kontena menunjukkan kemampuan beliau.






Perjalanan kami berakhir kat Felda Gunung Bongsu di rumah Jan Kontena untuk minum air dan rehat ala kadar.seterusnya kami meneruskan perjalan balik ke Sg Kob melalui jalan raya dalam hujan renyai-renyai.


Jumpa lagi dikayuhan yang akan datang.

No comments:

Post a Comment