Monday, March 28, 2011

Re-new Lesen To'kun.

Kelmarin Ahad 27 March 2011 aku dan Fauzi @ Fozee Sportivo berkunjung ke Bukit To'kun.Bagi Fauzi ini adalh kunjungannya yang pertama bagi cubaan menakluki puncak 3M Bkt To'kun, tapi bagi aku pula ini adalah kunjungan untuk re-new lesen puncak To'kun bagi tahun 2011.Selepas balik dari kerja malam,aku dengan ditemani isteri terus drive ke To'kun,dalam perjalanan singgah di Taman Nilam Baiduri kulim untuk berjumpa dgn Fauzi.Kami sampai di To'kun lebih kurang 09.00am.Ramai juga rider yang berkayuh pada hari ini walaupun ada jamboree MTB di Bukit Merah Lake Town.Antara rider yang aku jumpa hari ini adalah Wan Alma dari 3G. Alhamdulillah aku berjaya sampai ke puncak selepas berhempas pulas mendaki selama 50min, downhill ke bawah dan berhenti di tapak senaman.Fauzi dah sedia menunggu aku kat sini bersama seorang rider Permatang Pauh, bro Zul.Bagi aku untuk cubaan pertama kalau dah berjaya sampai ke tapak senaman adalah satu pencapaian yang patut dibanggakan, masih ada lagi kawan2 yang belum sampai ke puncak walau dah mendaki To'kun 2-3 kali.I'm proud with U man....keep it up InsyaAllah next time u will conquer the summit. Waktu sedang lepak2 dan borak dgn Fauzi dan Bro Zul kat tapak senaman ada satu group downhiller rider sampai dgn lori dan dok buat persiapan untuk downhill ikut trek To'kun Rockstars....salute all off u bro....only the brave can do that...aku dan Fauzi meluncur turun dan berenti kat pondok Malaysia Boleh untuk tgk aksi terbang dari bro-bro downhiller tadi kerana kat situ terdapat satu tanjakan yang dibuat khas untuk mereka melompat...memang best...selesai menyaksikan semua downhiller tadi aku dan Fauzi terus turun ke bawah untuk berkemas balik ke rumah masing-masing.


Fauzi dgn basikalnya yg baru dibeli tak sampai sebulan.....wellcome to our community bro..




wife aku dan rakannya ambik kesempatan hiking pada hari ni...



with my red machine.



it's me ....satisfy with my perfomance today..



Fauzi and me...lets come again next time bro..



with my wife....
See again in my next ride.....

No comments:

Post a Comment